15 perc alatt a belvárosban? Megfogható közelségben.

15 perc alatt a belvárosban? Megfogható közelségben.

Fél órán át tartó várakozás az autóban, véget nem érő kocsisor Sashalmon és Cinkotán? Többé nem bosszankodnak a kerületi lakosok munkába menet és a kerületbe induló buszokat sem fogjuk lekésni az Örs vezér terén, ha megvalósul a sok évtizede tervezett hatalmas beruházás!

Már sok-sok éve olvashatunk cikkeket arról, milyen szép álom volna, ha a metró és a HÉV összekötése megvalósulna, az Örs vezér tere átépülne, a XVI. kerületi Veres Péter út pedig tehermentesítve lenne. Most azonban megtörni látszik a jég: 2018 januárjában elkészült egy költséghatékony, megvalósítható tanulmányváltozat, másfél évnyi kitartó tervezői munka során, melyet egy sajtótájékoztató keretében Kovács Péter polgármester úr és Tarlós István főpolgármester úr közösen jelentettek be. A projektet öt ütemre osztották, ebből az első kettő közvetlenül és pozitívan érinti kerületünket. Ha a terv megvalósul – márpedig mostanában a rég tervezett álmok egyre gyakrabban valósulnak meg - az Budapest csaknem 150 éves történetének egyik legnagyobb közlekedési fejlesztése lesz.

Magam is tapasztalom, hogy csúcsidőben, reggelente és késő délutánonként milyen kaotikus a forgalom a Veres Péter úton. Szerencsére úgy tűnik, Kertvárosban rutinos autósok élnek, így ritkán történnek balesetek. Ugyanakkor érzékelhető, hogy a kerület a Veres Péter úton futó H8-as és H9-es HÉV által ketté van vágva, és ez leginkább a nagyiccei, sashalmi és cinkotai kereszteződéseknél okoz gondokat. Ennek a sűrűségnek alapvetően pozitív okai vannak, mégpedig az, hogy a XVI. kerület és a XVII. kerület, illetve az agglomeráció – Kistarcsa, Csömör, Gödöllő – lakossága 1950 óta megduplázódott. Egyre többen választják a Kertvárost lakóhelyükül, egyre több új család kezdi Budapest legbékésebb szegletében, a XVI. kerületben közös életét.

Sajnos azonban az 1970-es, 80-as években kialakított közlekedési struktúrák már jórészt elavultak, nem elégítik ki százharmincezer ember igényeit. Most azonban szerencsésnek érezhetjük magunkat: a Főmterv Zrt.  vállalta, hogy megvalósítja Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelyének korszerűsítését és átépítését.

A H8-as és H9-es – gödöllői, illetve cinkotai – HÉV az Örs vezér terétől felszín alatt fog eljutni a XVI. kerületig. Sashalom és Mátyásföld repülőtér állomások a kéreg alatt lesznek megtalálhatóak, Mátyásföld alsó pedig megszűnik. A korszerű, új HÉV-szerelvények által a levegő-és zajszennyezettség jelentősen csökken, ami által még békésebbé válhat Kertváros lakóinak élete, még azoké is, akiknek most a háza, kertje mellett robog el 15 percenként a nagy, zöld óriás.

A hatalmas beruházással az Örs vezér tere is megújul, magasvasút segítségével kötik össze a két vonalat. Új zöldfelületek, korszerű, modern állomásépületek kerülnek kialakításra, és a buszmegállót is áthelyezik egy könnyebben megközelíthető helyszínre. Ily módon nem kell lépcsőznie és rohannia a busza eléréséért a beérkező metrószerelvénytől megannyi XVI. kerületben lakó embernek, a Gödöllő – Déli pályaudvar menetidő pedig mintegy 15 perccel csökken!

Nem csak a XVI., hanem a XVII. kerület élete is megkönnyebbülhet: tervben van egy rákoskeresztúri HÉV-szárnyvonal kiépítése is, mely az új Körvasút állomásnál ágazna ki a HÉV nyomvonalából.

Úgy tűnik, a Fejlődő Kertváros - program 25. pontja a 2020-2027 közötti időszakban megvalósulhat, a XVI. kerület pedig örökre bekerül Budapest büszke, derűs és korszerű kerületei közé. 

A Kertváros minden polgára nevében köszönjük a tervezőknek, a leendő kivitelezőknek, és persze azoknak, akik kilobbizták: Kovács Péter polgármester úrnak, Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselőnek és Ríz Levente Rákosmente polgármesterének, hogy évek óta szívügyükként kezelik ezt a kiemelt fontosságú projektet.

https://szeretlek-kertvaros.blogstar.hu/./pages/szeretlek-kertvaros/contents/blog/49445/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?